Afdelingsmanager informatievoorziening coördinatie
OMdat jij de afdeling aanstuurt die de brug slaat tussen gebruikers en IT.
Goede informatievoorziening is voor het OM van onschatbare waarde. In ons dagelijks werk moeten we volledig kunnen vertrouwen op de infrastructuur, de techniek, data en de processen.
Wat ga je doen?
Bij de afdeling IV-coördinatie (IVCO) komen alle IV-gerelateerde verzoeken, verandersignalen en strategische vragen terecht. De afdeling is de schakel tussen de gebruikersorganisatie, onze directe collega’s, ketenpartners en de techniek. Als afdelingshoofd ga jij de uitdaging aan om de kwaliteit van onze dienstverlening verder te versterken en voor te bereiden op de toekomst: duurzaam, voorspelbaar en stabiel. Denk hierbij o.a. aan de prioritering van verandersignalen en veranderopdrachten.
Je geeft leiding aan 3 teams bestaande uit product owners, business consultants, implementatiemanagers, opleiders, projectleiders, projectmanagement ondersteuners en programmamanagers. Je geeft directe aansturing aan 3 teamleiders en hebt wekelijks overleg. Je zorgt voor effectieve integratie van deze teams in de organisatie, zowel aan de vraagkant (de parketten en proceseigenaren) als aan de aanbodkant. Met inhoudelijke sturing en coaching, heldere governance en uitvoerbare werkafspraken waarborg je zowel het werkplezier van je medewerkers, als de kwaliteit van de opgeleverde producten. Je bent een strategische gesprekspartner voor het College van procureurs-generaal, (hoofd)officieren van justitie, de directeur IV, mede MT-leden, directeuren bedrijfsvoering en ketenpartners.
Ons werk is altijd in beweging, door nieuwe wetgeving, ketenafspraken, sociale en technologische ontwikkelingen en natuurlijk door wensen van onze gebruikers. In die dynamiek zorg jij dat IVCO voor alle betrokken partijen een proactieve sparringpartner is op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je bent lid van het MT van de directie Informatievoorziening OM en vanuit deze positie werk je mee aan professionalisering en versterking van de kwaliteit van onze totale IT-dienstverlening. Het levert je een interessante en verantwoordelijke functie op in het hart van onze rechtsstaat.
Wie ben jij?
Je bent in staat om complexe vraagstukken te verhelderen en komt met vernieuwende ideeën voor de aanpak ervan. Dat doe je met een open instelling, begrip voor de belangen van alle betrokken partijen en veel overtuigingskracht. Je bent een volwaardige gesprekspartner en adviseur die in staat is om op diverse niveaus te communiceren. Als manager zet je als teamplayer jouw mensen naar hun kwaliteiten in en stimuleer je eigen verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Zo laat je de afdeling floreren en de verschillende teams samenwerken als één afdeling. Daarnaast ben je ook als MT lid een verbinder.
Je hebt in elk geval:
- Wo werk- en denkniveau;
- Ruime ervaring met het aansturen van multidisciplinaire teams;
- Ervaring met organisatieontwikkeling en veranderingstrajecten in complexe (overheids)omgevingen;
- Een (agile) product mindset;
- Affiniteit of ervaring met het werken binnen de strafrechtketen.
Werken op het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Over de afdeling
Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie. Als OM hebben we behoefte aan een toekomstbestendige en duurzame ICT en Informatievoorziening. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee, daarom is in 2021 het nieuwe OM-onderdeel Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM) opgericht. Centraal in de opgave van IVOM staan drie strategische pijlers. We richten ons de komende jaren op het verbeteren van de performance en stabiliteit van de huidige systemen, het professionaliseren van de IV-organisatie en het vernieuwen van de werkprocessen en het ICT-landschap. Dit doen we met meer dan 250 professionals, die zorgen dat onze ruim 6.000 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw.
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,5% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
- Salarisschaal 14 CAO Rijk;
- Het betreft een functie voor maximaal 36 uur;
- Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is noodzakelijk.
- Het selectiegesprek zal plaatsvinden op donderdag 16 januari 2025 in Utrecht.
- Een assessment maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Walter van Benthem (Directeur IVOM) via 06 - 21190728
Wil je meer weten over de procedure? Dan kun je contact opnemen met Maaike Kistemaker (Recruitment adviseur) via m.kistemaker@om.nl of 06 – 22697455.
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 5-1-2025 o.v.v. vacaturenummer OM-3775 via de knop solliciteer hieronder.