Ben jij die enthousiaste HR ondersteuner die het verschil kan maken? Stel jij je proactief op en kun je snel schakelen? Heb je oog voor detail en wil je een cruciale rol spelen in de continuïteit van onze HR-basisprocessen? Dan ben jij misschien wel de aanvulling die wij zoeken in ons HR-team!
Wat ga je doen?
Als HR ondersteuner binnen het Openbaar Ministerie, Arrondissementsparket Limburg ben jij verantwoordelijk voor de administratieve en algemene werkzaamheden van de HR-afdeling en ga je onderstaande werkzaamheden uitvoeren:
Wie ben jij?
Als HR ondersteuner is het van belang dat je beschikt over een servicegerichte en proactieve instelling. Daarbij vind je het leuk om administratieve werkzaamheden te verrichten en ben je handig met geautomatiseerde systemen. We werken met MS- Office en diverse online-systemen zoals P-Direkt, Sharepoint, Emply, SSR en Topdesk. Bovendien ben je communicatief, ga je gestructureerd, planmatig en nauwkeurig te werk. Wanneer er veel werk tegelijk op je bordje komt blijf jij rustig en weet je prioriteiten te stellen en schroom je niet om vragen te stellen. Je bent je ten slotte bewust van je omgeving en de organisatie waarbinnen je werkt en houdt zowel het belang van leidinggevenden als van medewerkers goed voor ogen.
Verder is het van belang dat je:
Werken bij het Openbaar Ministerie
Als HR ondersteuner bij het Openbaar Ministerie, Arrondissementsparket Limburg val je onder het team Bedrijfsvoering. De kerntaken van de afdeling Bedrijfsvoering liggen op het gebied van HR en organisatieontwikkeling, planning en control, projectmanagement, procesmanagement, informatie en facilitair. De HR-afdeling bestaat in totaal uit drie HR- adviseurs en een HR ondersteuner die zich gezamenlijk bezighouden met het adviseren en ondersteunen van het Bestuur, MT, teamleiders en medewerkers van het parket Limburg.
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim zesduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Limburg is een internationaal georiënteerd arrondissement gelegen tussen België en Duitsland. Het heeft een landsgrens van ongeveer 350 km en goede (internationale) verbindingen. Grensoverschrijdend verkeer van mensen en goederen is een gegeven en vindt veelvuldig plaats. Grote bevolkingsconcentraties in Duitsland en België liggen letterlijk op steenworpafstand. Niet voor niets wordt er gesproken over de Euregio.
Grenzen zijn dus een deel van de realiteit in Limburg. Ook het parket Limburg kent grenzen. Maar in het dagelijks werk wil ons parket vooral grenzen slechten. Dat doen we door onze zaken te doen vanuit internationaal perspectief, door intensief samen te werken, binnen onze organisatie maar ook met ketenpartners met als doel het voorkomen en aanpakken van criminaliteit. Ons werk krijgt maatschappelijke betekenis als onze interventies zichtbaar, merkbaar en herkenbaar zijn voor slachtoffers, daders en hun omgeving. We zijn met recht een civil servant.
Overige Arbeidsvoorwaarden
De functie is gewaardeerd in schaal 7 CAO Rijk (minimaal € 3.016,50 en maximaal € 3.879,75 bruto bij een 36-urige werkweek). Afhankelijk van ervaring en opleiding kan inschaling plaatsvinden in de aanloopschaal 6 (minimaal € 2.866,04 en maximaal € 3.564,01 bruto bij een 36-urige werkweek).
Het betreft een structurele functie voor 28 uur per week (0.78 fte) waarbij er wordt gestart met een contract voor de duur van één jaar. Bij goed en volledig functioneren is er zicht op een vast dienstverband.
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,50% van je bruto jaarsalaris) en tijd in de vorm van IKB-uren. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
Meer informatie
Wil je meer weten of heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Joëlle Boonstra, Senior HR adviseur, via 06-50160105 of per mail via j.zelis@om.nl
Sollicitatiewijze
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 17-11-2024 o.v.v. vacaturenummer OM-3659 via de knop solliciteer hieronder.