Roostermaker
Omdat een nauwkeurige planning van zittingen van essentieel belang is om de voortgang van procedures optimaal te benutten, is het cruciaal dat alle betrokken partijen goed op de hoogte zijn van de planning. Word jij onze nieuwe roostermaker van het AP Amsterdam bij Openbaar Ministerie? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen?
Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam is op zoek naar een enthousiaste en nauwkeurige roostermaker die helpt om onze personele capaciteit optimaal in te zetten. Ben jij iemand die graag puzzelt, stressbestendig is en het overzicht weet te bewaren in een dynamische werkomgeving? Lees dan snel verder!
Als roostermaker bij het OM in Amsterdam ben jij dé spil in het proces van personeelsplanning. Jouw doel is om een evenwichtige balans te vinden tussen operationele efficiëntie en medewerkers tevredenheid.
Die vier belangrijkste elementen van deze functie zijn:
- Het in kaart brengen van de personele capaciteit en variabelen zoals werktijdroosters, vrijstellingen, en specialismen.
- Het periodiek opstellen van zittings- en dienstenroosters op basis van het zittingsconvenant, wet- en regelgeving, en overige richtlijnen.
- Het signaleren en oplossen van knelpunten die ontstaan door (onvoorziene) roosterwijzigingen, en het adviseren van teamleiders hierover.
- Het verwerken van roosterwijzigingen en het tijdig informeren van alle betrokken medewerkers.
Wie ben jij?
Je bent iemand die zich thuis voelt in een organisatie die voortdurend in beweging is. Het managen van een soepel lopend roosterproces in een complexe omgeving met frequente personele wijzigingen zie jij als een uitdaging.
Je houdt ervan om orde te scheppen in chaos en complexe planningen overzichtelijk te maken en je vindt het leuk om problemen op te lossen en uitdagingen om te zetten in werkbare oplossingen. Je ziet wat er moet gebeuren en onderneemt actie voordat problemen ontstaan, daarnaast blijf je kalm onder druk en werkt accuraat, ook wanneer de tijd dringt. Je kunt snel informatie analyseren en durft zelfstandig beslissingen te nemen. Jouw communicatiestijl is duidelijk en helder en je kan op verschillende niveaus communiceren.
Daarnaast beschik je over mbo+ of hbo werk en/of denkniveau.
Kennis van en ervaring met Excel en roosterprogramma ZRPweb en/of ervaring in een vergelijkbare functie is een pre. Verder vragen we kennis van het primaire strafrechtproces of de interesse om je dit eigen te maken.
Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Over de afdeling
Je komt te werken in een modern kantoor in het centrum van Amsterdam met uitzicht op het IJ. Werken bij het arrondissementsparket Amsterdam betekent werken in de bruisende hoofdstad van Nederland. Een kleurrijke stad met een rijke historie en cultuur. Met meer dan 480 collega’s lever je een bijdrage aan het rechtvaardigheidsgevoel van iedereen die in de Amsterdamse regio woont, werkt of verblijft. Officier van justitie, teamleider, secretaris, administratieve kracht, beleidsmedewerker en adviseur bedrijfsvoering, samen zijn we het parket. Met medewerkers met diverse (culturele) achtergronden en opleidingen. Een organisatie waar we gebruik maken van elkaars verschil, kwaliteiten en talenten. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zich zelf mag zijn. Met onze kernwaarden verbinding, autonomie & ontwikkeling geven we kleur aan wat voor organisatie we willen zijn voor onze collega’s.
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,50% van je jaarsalaris en IKB-uren. Met IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren ook onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
De functie is gewaardeerd in schaal 8 CAO Rijksambtenaren. Afhankelijk van ervaring kan inschaling plaatsvinden in aanloopschaal 7.
Wil je meer weten?
Dan kun je contact opnemen met Marjolein Rawlinson-Krouwel (Roostermaker) via 06-22760756 of via e-mail M.Krouwel@om.nl
Sollicitatieprocedure
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jeffrey Leurs (HR Adviseur) via 06-31139036 of via e-mail j.leurs@om.nl
Sollicitatiewijze
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 28-5-2025 o.v.v. vacaturenummer OM-4217 via de knop solliciteer hieronder.