Teamleider Facilitair Beheer & Vervoer

Voor het team Facilitair Beheer & Vervoer is de dienstverleningsorganisatie van het Openbaar Ministerie (DVOM) op zoek naar een enthousiaste teamleider. Voor het team zoeken wij iemand die niet alleen kennis van- en ervaring met facilitair management heeft, maar die ook energie en voldoening haalt uit zijn of haar teamleden. De teamleider die we zoeken heeft oog voor mens én inhoud. 

Wat ga je doen?
Als teamleider Facilitair geef je leiding aan het team Facilitair Beheer & Vervoer en ben je de schakel naar het strategische niveau van de directeur Huisvesting en Facilitair. Het team Facilitair bestaat uit een diverse groep collega’s met uiteenlopende taken. Wat hen bindt is de gedrevenheid om collega’s van OM-onderdelen (inclusief de interne organisatie van de DVOM) te ontzorgen. Het team Facilitair Beheer & Vervoer levert diensten en expertise op het gebied van reizen, vervoer, huisvesting, evenementen, vergaderen en archiveren. Een ingezette ontwikkeling is het uitbreiden van de focus op het volledige pakket van facilitaire dienstverlening. Daarmee wordt een verdere versterking van de landelijke taken op dit vlak beoogd.

Resultaatgebieden:

  • Je gaat leiding geven aan de medewerkers van het team Facilitair Beheer & Vervoer en bent verantwoordelijk voor het aansturen en professionaliseren van de afdeling;
  • Je legt direct verantwoording af aan het afdelingshoofd Facilitair Beheer en Huisvesting én de Directeur Huisvesting en Facilities van het Parket Generaal en bent diens sparringpartner;
  • Je beschikt over een prettige maar ook stevige persoonlijkheid en weet de medewerkers op de verschillende niveaus te verbinden en te motiveren;
  • Je kunt goed omgaan met veranderingen en kunt hierin het goede voorbeeld aan medewerkers geven;
  • Je draagt zorg voor het realiseren van doelstellingen van het team en (bestuurlijke) opdrachten, vertaalt de visie en koers van de organisatie naar het operationeel niveau binnen je team, o.a. door het maken van een jaarlijks teamplan.
  • Je zorgt voor een dienstverlenende houding zowel naar al onze afnemers en streeft er naar de externe dienstverlening en facilitaire ondersteuning continu te verbeteren.
  • Het is belangrijk dat jij voordoet, wat je van anderen verwacht. Met andere woorden: jij bent hét voorbeeld voor jouw team qua gedrag, houding en uitvoering van je werkzaamheden. 

Wie ben je?
Je beschikt over HBO werk- en denkniveau, en minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare leidinggevende functie. Je  hebt ervaring in een breed scala van facilitaire-activiteiten, bij voorkeur op het gebied van facilitaire-beheerstaken. Het is een pré wanneer je ervaring hebt met het werken binnen de overheid en dan bij voorkeur in het veiligheidsdomein (OM/Politie). Je hebt kennis van en inzicht in het werken in een politiek en bestuurlijk krachtenveld en daarnaast heb je ervaring met een omgeving waarin verschillende belangen een rol spelen en durft hierin ook keuzes te maken. 

Je bent een inspirerende, coachende en resultaatgerichte leidinggevende die collega’s kan verbinden en in hun kracht kan zetten. Je kunt focus houden, stuurt op resultaten en je bent in staat de rode draad te blijven zien en te bewaken.
Je beschikt over een analytisch en probleemoplossend vermogen, je kan  afdelings-overstijgend denken en je bent in staat verbindingen te leggen. Je bent gewend op verschillende niveaus te schakelen en bent communicatief zeer vaardig.

Waar kom je te werken?
DVOM is de dienstverleningsorganisatie van het OM. Wij spelen, vaak ongemerkt, een grote rol in het dagelijkse werk van onze circa 6.000 OM-collega’s. Optimale ondersteuning, dat is wat ons drijft. Zodat iedere OM-collega probleemloos kan werken, elke dag opnieuw. Bij de DVOM werken jonge professionals en ervaren krachten, met uiteenlopende achtergronden en werkervaring. We leveren een breed palet aan diensten waaronder financiële administratie, huisvesting, inkoop, HR en facilitaire ondersteuning. We hechten waarde aan een omgeving waar medewerkers zich gewaardeerd voelen, met plezier (samen)werken en volop ruimte krijgen voor hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. We doen ons werk vanuit ons kantoor in Utrecht, vanuit huis en op de locaties van de OM-onderdelen.

Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken circa zesduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei.

Onze medewerkers houden zich dagelijks bezig met (straf) zaken die een grote invloed hebben op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor het OM zo bijzonder. Bekijk hier onze corporate film, of lees één van de verhalen van onze medewerkers.

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden
Afhankelijk van opleiding, werkervaring en kennis, geschiedt de inschaling in aanloopschaal 11 CAO Rijk (minimaal € 3.662,77 en maximaal € 5586,12 bruto bij een 36-urige werkweek).Het betreft een contract van 32-36 uur per week voor bepaalde tijd op een vaste formatieplaats voor de duur van één jaar. 
Bij goed en volledig functioneren wordt dit omgezet naar een vast arbeidscontract. Het aanleveren van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de procedure. De sollicitatiegesprekken (twee rondes) zullen plaatsvinden in week 11 en week 12. 

Meer informatie
Wil je meer weten over de functie dan kun je contact opnemen met Marco van Putten (Hoofd Facilitair Bedrijf en Huisvesting) via e-mail m.van.putten@om.nl of via telefoonnummer 06-50050728.

Sollicitatieprocedure
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure dan kun je contact opnemen met Otto Oskam (Recruiter DVOM), via e-mail o.oskam@om.nl of via telefoonnummer 06-29577602.

Sollicitatiewijze 
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 3-3-2024 o.v.v. vacaturenummer OM-2771 via de knop solliciteer hieronder.

 

Solliciteer
Deel in jouw netwerk Deel op Facebook Deel op X Deel op LinkedIn Deel op Google Plus Afdrukken Tip een vriend(in)
OM-onderdeel: Dienstverleningsorganisatie OM
Standplaats: Utrecht
Maximaal aantal uren: 36
Vakgebied: Facilitair / dienstverlening
Werk-/denkniveau: HBO bachelor
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Salarisschaal: 11
Deadline: