Coördinerend Administratief Medewerker Beslagbureau Noord-Nederland
Wil jij een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en wil je onderdeel uitmaken van een leuk team dat gezamenlijk voor een goede afhandeling van strafdossiers? Kom in Groningen bij het beslagbureau van ons parket werken. Lees snel verder en reageer!
Wat ga je doen?
- Je werkt mee met het team, je bent het eerste aanspreekpunt en rapporteert aan de Teamleider Administratie.
- Vanuit jouw rol stem je een passende bezetting en werkverdeling af binnen het team.
- Je hebt een expertrol gericht op de inhoud van het onderwerp ‘beslag’ en het gehele proces hiervan binnen de organisatie.
- Je hebt zowel een coördinerende als begeleidende rol bij het inwerken van een nieuwe collega binnen het team.
- Vertegenwoordigen van het team bij in- en externe contacten en overlegvormen.
- Volgen van ontwikkelingen die van invloed zijn op processen en werkwijzen binnen het team en/of andere organisatieonderdelen. Je vertaalt dit naar de werkwijze binnen het team en past de werkwijze, in afstemming met het team, zo nodig aan.
- Het toezien op de realisatie van de gemaakte resultaatafspraken en deze binnen het team bespreken, je onderneemt waar nodig actie of zoekt afstemming met de Teamleider.
Wie ben jij?
We zoeken een collega (32-36 uur) die zich vast wil bijten in het beslagproces, samen met je collega’s van het team. We zien het als een pré als je kennis hebt van de wet- en regelgeving omtrent beslag. Je hebt een HBO werk- en denkniveau en bent minimaal in het bezit van een afgeronde MBO 4 opleiding. Daarnaast herken je jezelf in de volgende competenties.
- Je werkt samen met anderen om het beste resultaat voor het team en/of de organisatie te behalen.
- Je toont initiatief en onderneemt zelf actie daar waar nodig.
- Je werkt accuraat, je hebt aandacht voor details en werkt nauwkeurig en systematisch.
- Je bent integer en gaat zorgvuldig om met vertrouwelijke informatie.
- Organisatiesensitiviteit; je houdt rekening met de gevolgen van interne ontwikkelingen, beslissingen en acties voor de organisatie.
We willen je vragen om in je sollicitatiebrief expliciet in te gaan op een situatie waarin je initiatief hebt genomen.
Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Over de afdeling
Je komt te werken bij het Arrondissementsparket Noord-Nederland bij de afdeling administratie. Het Arrondissementsparket Noord-Nederland is verantwoordelijk voor het afdoen van strafzaken in Noord-Nederland. Op de afdeling administratie werken ruim 100 administratief medewerkers in verschillende teams. Met elkaar zorgen we voor een goede regie en uitvoering van het logistieke proces vanaf intake, zittingsvoorbereiding tot aan de executie van strafzaken.
Eén van deze teams is het beslagbureau, waar diverse administratieve handelingen worden uitgevoerd in het kader van in beslag genomen goederen en gelden. De genomen beslissingen t.a.v. beslag worden hier geregistreerd en het team draagt zorg dat uitvoering wordt gegeven aan deze beslissingen door de ketenpartners. Het beslagbureau neemt beheers beslissingen over de inbeslaggenomen goederen en is hiervoor fysiek aanwezig op het ketenbeslaghuis. Het beslagbureau heeft tevens een administratieve rol bij klachten over in beslag genomen goederen en gelden. Het team is binnen het OM eerste aanspreekpunt voor burgers, advocaten en ketenpartners t.a.v. beslag.
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,5% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
- De formele functie van medewerker verwerken en behandelen is van toepassing vanuit het functiegebouw rijk. Deze is gewaardeerd in schaal 8 CAO Rijk (minimaal € 3.426,16 en maximaal € 4.340,57 bruto per maand bij een 36-urige werkweek).
- Het betreft eerst een tijdelijke functie voor de duur van 1 jaar, met kans op verlenging en/of een vast dienstverband.
- De 1e sollicitatiegesprekken worden ingepland op 6 juni a.s.
- Een eventueel 2e sollicitatiegesprek staat gepland op 13 juni a.s.
- Als jij de gelukkige bent, dan staat er een arbeidsvoorwaardengesprek voor je ingepland op 17 juni a.s.
Meer informatie
Voor inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met Margriet van Zonneveld (Hoofd Administratie a.i.) via 06-11210677.
Sollicitatieprocedure
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Maartje Katoen (HR Adviseur) via 06-21189801.
Sollicitatiewijze
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 30-5-2025 o.v.v. vacaturenummer OM-4205 via de knop solliciteer hieronder.