Vind jij het leuk om een gevarieerd takenpakket te hebben op het gebied van personeelszaken? Haal jij energie uit het nauw samenwerken met collega’s en gezamenlijk de dienstverlening van het team naar een hoger niveau te brengen? In Groningen zoeken we per direct een junior HR adviseur die ons team komt versterken! “wil jij indirect meewerken aan een veiliger Nederland en meebouwen aan de verdere ontwikkeling van het parket Noord-Nederland?” Dan zijn we op zoek naar jou!
Wat ga je doen ?
Je start je dag met het bekijken van je mail. Je checkt of er dringende mails zijn die meteen antwoord of actie vragen en daarna ga je aan de slag met geplande activiteiten. Je handelt een vraag af van een manager die gaat over het overplaatsen van een medewerker naar een ander team, verstuurt een formulier naar een medewerker die uit dienst gaat, en helpt een manager bij het doorlopen van de juiste stappen bij een zieke medewerker.
Hoogste tijd voor koffie! Natuurlijk ook voor je collega’s ;-)
Vervolgens regel je de inschrijving van een collega voor een cursus en houdt dit bij in de opleidingsoverzichten. Je rondt een detachering af en hebt hierover contact met de uitlenende organisatie. Je bereidt het wekelijks HR overleg voor en plant deze nog even vooruit.
Even de benen strekken tussen de middag en lunchen. Daarna weer lekker fris aan de slag!
Je rondt de tekst af van een stage-vacature en zorgt dat deze uitgezet wordt. Eén van je HR-collega’s heeft een nieuwe medewerker aangenomen. Je zorgt ervoor dat deze medewerker via ons landelijk team in het personeelssysteem komt te staan, en regelt dat de juiste autorisaties worden aangevraagd. Daarna schakel je de management assistentes in voor het regelen van het introductieprogramma.
Aan het einde van de dag heb je nog een arbeidsvoorwaardengesprek staan. Je voert samen met de manager het gesprek en zorgt voor een goede afhandeling van de administratieve kant. Nog een telefoontje plegen en nog even kijken naar de agenda voor de rest van de week.. je dag zit er op!
Wie ben jij ?
Je bent goed in het organiseren van je werk en kunt gemakkelijk schakelen als prioriteiten veranderen. Je behoudt het overzicht te allen tijde en denkt ook mee en vooruit (proactief). Medewerkers en managers informeer je graag over HR processen en je deinst niet terug voor administratieve / regelzaken. Analytisch ben je sterk, je durft initiatief te nemen en ook ongevraagd advies of feedback te geven aan collega’s (bijv. over hoe dingen beter kunnen). Je bent 32-36 uur per week beschikbaar.
Verder:
Waar kom je te werken ?
Team HR bestaat momenteel uit 2 HR adviseurs en een stagiair en we zijn aanvullend op zoek naar een junior HR adviseur (n.a.v. het vertrek van een collega). Binnen het team wordt er hard gewerkt maar ook hard gelachen! Kenmerkend én belangrijk voor het team is dat de collega’s veelvuldig contact met elkaar hebben over de ontwikkelingen in de organisatie: we zoeken dus iemand die bijdraagt aan een goede informatie uitwisseling onderling.
Arrondissementsparket Noord-Nederland
Wil je een dynamische uitdagende baan én (blijven) wonen in een gebied met (meer) rust, ruimte en natuur? Dan is het parket Noord-Nederland iets voor jou! Onze medewerkers zetten zich op energieke en betrokken wijze in voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe. Door kennis en expertise te bundelen en te delen zijn wij in staat op een goede manier samen te werken en goede resultaten neer te zetten. En na een dag (hard) werken ben je binnen no time in het centrum van Groningen, de mooiste stad van Nederland!
De afdeling Bedrijfsvoering (waar team HR onder valt) levert een professionele en klantgerichte bijdrage aan de primaire processen binnen het Parket Noord-Nederland. Het doel is als partner medeverantwoordelijkheid te dragen voor de besturing, beheersing en het richting geven aan de organisatie van het Openbaar Ministerie als geheel en het parket in het bijzonder.
Rijksambtenaar
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Dit bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Die tijd zijn bovenwettelijke uren, naar rato omvang dienstverband en leeftijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van het budget te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in extra verlof en andersom, of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Werken bij het Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Bijzonderheden
Solliciteer vóór: 12 april 2022.
Meer informatie
Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met Angelique de la Cousine (directeur Bedrijfsvoering – 088-6991700) of de HR adviseurs Janke Nynke Akker (06-23741339) of Harmke Wijnstra (06-11163233).
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met HR adviseur Janke Nynke Akker (06-23741339).
Sollicitatiewijze
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 11-4-2022 o.v.v. vacaturenummer OM-197 via de knop solliciteer hieronder.
Solliciteren kan op dit moment niet via internet Explorer, de link wordt helaas niet ondersteund.